Tips til din rekruttering – sådan finder du de bedste talenter til din virksomhed

Jobmarkedet nu til dags er ekstremt konkurrencepræget. Der er utallige jobs derude og heldigvis også rigtig mange dygtige talenter. Men, hvordan sikrer du dig at din virksomhed får fat af de største talenter, som kan hjælpe dig til at blive endnu bedre?

Her får du mine tips til, hvordan du kan gribe din næste rekrutteringsproces an, så du er sikker på at din næste ansættelse bliver en succes.

Hav styr på dig selv, inden du rekrutterer

Jobsøgende leder i høj grad efter klarhed i jobannoncer. Det betyder at de gerne vil vide alt, sort på hvidt, hvad de kan forvente, hvis de bliver ansat hos dig. En dygtig rekruttør skal sørge for at alle de vigtige detaljer om din virksomhed står klart og tydeligt i dit jobopslag. Samtidig skal det også stå klart og tydeligt, hvad der forventes af ansøgere og, hvad de kan få ud at være i stillingen.

Derfor skal du være helt klar over, hvordan du vil definere de forventede arbejdsopgaver, din virksomhedskultur, balancen mellem arbejde og fritid og alle andre ting, som du kunne forestille dig at mulige ansøgere ville være interesseret i at vide om dig, får de kan sende en ansøgning.

Glem ikke frynsegoderne

Som sagt er der hård konkurrence om de bedste talenter – specielt for højtuddannede. Desværre for os head-huntere ved mange potentielle kandidater godt, hvad de er værd. Derfor kan det for mange mindre virksomheder være svært at tiltrække de største talenter, hvis de ikke kan konkurrere på lønnen.

Men fortvivl ikke, for der er andre ting end penge, som mulige ansøgere går op i. Hvis du ikke kan tilbyde den højeste løn indenfor din branche, skal du i stedet tilbyde noget andet. Det kunne være at du tilbyder at ansatte og ansøgere kan arbejde hjemmefra en gang om ugen, at de kan få fleksible arbejdstider eller du kan promovere det gode sammenhold og den fede arbejdskultur, der er i din virksomhed.

Penge er ikke alt, så prøv at finde andre steder, hvor din virksomhed kan differentiere sig fra dine konkurrenter og sælg dig selv på det.

Brug de sociale medier

De sociale medier er en kærkommen mulighed for små og mellemstore virksomheder, for at promovere jobmuligheder til et større publikum end tidligere muligt. Så sørg for at du er aktiv på disse platforme – LinkedIn selvfølgelig, men også Facebook og Twitter er gode steder at finde mulige kandidater.

Hvis du ikke har tid, eller kapacitet til at stå for din egen rekruttering, kan du hos Ballisager få hjælp til rekrutteringen. Så er du sikker på at finde det rigtige match til din virksomhed, uden at skulle bekymre dig om processen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *