Tips til at starte din karriere med Facebook-annoncering

Det kan svært at bestemme sig for, hvad man skal leve af. Mulighederne er så mange, og så er livet heller ikke længere. En af de mange muligheder du kan overveje, er online marketing og Facebook.

Der er rigtig mange spændende elementer ved online marketing, og det er i den grad en industri i vækst og konstant udvikling. Hvis det er noget, der lyder interessant – læs da videre i det følgende.

Facebook – en platform i fremgang

I et digitalt perspektiv er Facebook nærmest et oldnordisk fænomen, men ikke desto mindre er det først indenfor de seneste par år, at det virkelig har taget fart i forhold til annoncering.

En af de mange god ting ved Facebook-annoncering er, at det er et meget universelt værktøj. Der er stort set ikke det, det ikke kan bruges til. Hvad end det er B2C, B2B, E-commerce eller en servicevirksomhed er Facebook en mulighed.

Hvis du for eksempel er et marketingbureau, der skal annoncere for en boligadvokat, er det vigtigt at have en forståelse for deres forskellige ydelser. Hertil kan de eksempelvis klikke her for at blive fortrolige med deres hjemmesider og kombinere det med en snak med en eller flere af deres medarbejdere.

Med udgangspunkt i hjemmesiden, deres Facebook-side og eventuelle konkurrenters kunder, kan du så indsnævre deres konkurrenter og annoncere direkte mod dem.

Push-annoncering

Når du har indsnævret og specificeret dine potentielle kunder, er det om at komme i gang med at pushe dine annoncer ud. Her er udformningen af annoncer, så de passer til den målgruppe du vil ramme, vigtig.

Du kan også oprette såkaldte loolalike-målgrupper. Her tager du dine nuværende kunder og smider dem ind i en Facebook-algoritme, som så regner alt fra 1-10 procent af de danske brugere på Facebook, der minder mest om disse kunder.

Retargeting

En anden spændende feature på Facebook er muligheden for at lave retargeting. Det fede ved retargeting er, at man kun annoncerer mod de personer, der tidligere har vist interesse i dine produkter. På den måde får du typisk end meget højere konverteringsrate og derved også en lavere klikpris.

Dynamisk retargeting

Dynamisk retargeting er lige skridtet videre fra klassisk retargeting. Hvis det kan lade sig gøre at sætte det op, er dynamisk retargeting endnu mere effektivt end retargeting. Med dynamisk retargeting får de personer, der tidligere har vist interesse i dine produkter ikke bare tilfældige annoncer, men lige præcis annoncer af de produkter, de har vist mest interesse i.

Konverteringssporing

Det er absolut must at sætte konverteringssporing op. Når du har opsat konverteringssporing, kan du aflæse de forskellige præstationerne af de forskellige annoncer. På den måde er det meget nemmere at vurdere, hvorledes du skal allokere din marketingskroner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *